Dag 15 - Een korte vlucht en winst voor de Belgen op het WK

18 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Ik wilde er tijdig uit vandaag. Hoewel ik pas laat in de voormiddag een vlucht heb, wil ik wel altijd overal op tijd zijn. Ik besloot dus uit te checken bij opening van de receptie van het resort en dan mijn fiets terug te brengen bij opening van de winkel (een half uurtje later). Ik was net voor opening van de winkel aangekomen maar kon al meteen mijn fiets ingeven. Pas een kwartier later kwam mijn taxi om mijn rit terug naar het hotel en vervolgens naar de luchthaven te doen (hij was – voor mij onverwacht – perfect op het gevraagde uur aanwezig aan de winkel). De taxichauffeur verklaarde me zot. Ik had hem beter aan het hotel besteld om de bagage mee te nemen en dan zou hij wel achter mij rijden als ik fietste naar de winkel… Dat zou een zicht geweest zijn!

Ik was wel ruim op tijd op de luchthaven en kon zo nog een stuk match van het WK zien. Na inchecken kon ik ook de eerste helft van de rode duivels zien. Jammer genoeg werd al vroeg opgeroepen voor de passagiers van de vlucht die ik wilde nemen, dus heb ik het eerste goal gemist.

Waar de vlucht in het doorgaan door kopwind traag zou gaan (30’), bleek de wind nu beter gezind voor de vlucht. Ik was niet rouwig te horen dat de vlucht slechts 20 minuten zou duren. Op de luchthaven van Curaçao heb ik vervolgens nog de 2- en de 3-0 zien gebeuren. Dit deed ik samen met nog een paar Belgen die hun vertrek uit de luchthaven ook uitstelden tot na de wedstrijd.

Later die dag zou ik ook Engeland nog zien winnen – jammer genoeg voor de plaats van de Belgen. Het is leuk te reizen in WK-tijd. Overal zie je winkeltjes en cafeetjes waar een weinig mensen rond een tv verzameld staan en de wedstrijden op de voet volgen. Dat was zo in Bonaire, nu blijkt ook in Curaçao.

Aan het hotelterras, met uitkijk op de start- en aankomstbaan van de luchthaven en daarachter de oceaan en in de verte westpunt, heb ik vanavond mijn tweede boek uitgelezen. ‘Cécile’ van Ish Ait Hamou blijkt volgens mij ook een aan te raden boek! Na het lezen van het boek koos ik voor een lekker avondeten en daarna de rust van mijn kamer.