Dag 12 - Kralendijk en vervoer

15 juni 2018 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Ik leek wel vast te zitten maar daar zou ik me niet bij neerleggen. Ik had gisteren gevraagd in de receptie naar een eiland excursie op zaterdag, maar deze bleek al vol. Andere pogingen leken ook niet meer mogelijk. Onder het motto ‘niet bij de pakken neerzitten’ zette ik mijn gedachten op iets ander. Ik besteld een taxi om naar Kralendijk te gaan. De hoofdstad van dit eiland. Verder zou ik wel zien. Na 15$ stond ik in het centrum. Vandaar zocht ik het toerist informatie centrum. Daar werd ik een historische wandeling door het centrum aangeraden. De wandeling was best OK, met oude en iets (veel) minder oude monumenten. Maar de wandeling was best aangenaam. Na alle monumenten gezien te hebben, inclusief twee musea besloot ik naar een aangeraden restaurant te gaan. Ik had gevraagd naar een restaurant met lokale maaltijden. Ik had te weinig rekening gehouden dat dit mooie terras om 14u misschien geen open keuken meer had. Ik moest dus naar een ander aangeraden restaurant. Ik was daar al eerder gepasseerd en toe was er op het terras de match tussen Marokko en Iran. In die match scoorde Iran in de laatste minuut en dropen alle Nederlanders ontgoocheld af. Ze blijken hun hoop gesteld te hebben op de verschillende Marokkaanse Nederlanders die voor Marokko spelen nu Nederland niet mee doet aan het WK. Het leek mij dus geen restaurant om gezellig te tafelen. Maar honger weerstaat alle barrières. Het restaurant bleek een gift uit de 1000. Het eten bleek er best lekker (ik at draadjesvlees) maar zat er midden in de WK sfeer voor de match Portugal-Spanje. Een spannende match met veel volgers, van de verschillende partijen op het terras. Ik ben gebleven tot het einde van de match. Na de match kon ik terug naar het resort. Gelukkig was ik niet meer taxi afhankelijk. Ik was vanmiddag laat geweest om te eten omdat ik eerst, voor de komende drie dagen een fiets ging huren. Ik kon nu dus na het restaurant met de fiets terug naar mijn appartement. Én ik kon stoppen in het warenhuis om rijst en bakboter (eigenlijk olie) te kopen.

Aan het zwembad heb ik nog wat gelezen en dan een licht avondmaal gemaakt. Bij een film heb ik dit verslag geschreven.