Dag 1: Brugge - Hoek van Holland

2 september 2015 - Hoek Van Holland, Nederland

Nadat ma me zowat uit mijn bed haalde (ik was net van plan op te staan), bracht ik de laatste zaken in gereedheid. Toen mijn fiets buitenstond, volledig geladen, was er nog tijd voor een foto (voordeel van aan een school te wonen, is dat er op dat moment veel passage is die kan een foto te nemen). Eén probleem: het regende. Even wachten bleek niet te helpen dus besloot ik meteen mijn nieuwe regencape te testen. Ondanks de toch wel hevige regen (te hevig voor en leuke fietstocht) was mijn verlof toch goed gestart. Kort na Sluis kon de cape trouwens af en werd ik de rest van de dag beloond met mooi weer.

De fietstocht zelf was mooi en afwisselend: duinen, bos, mooie dorpjes,... Ik moet wel zeggen dat ik me wat heb mispakt aan de hoogtes. Ik ben - zoals sommigen weten - absoluut geen klimmer. Ik werd echter af en toe toch geconfronteerd met weliswaar korte maar stijle 'kietebietertjes'. Dat belooft voor Denemarkten!
Over de fietsroute weinig klagen. Ze is goed aangeduid op een aantal onduidelijkheden na. Al bij al kon ik me redelijk goed aan de uitgestippelde route houden.

Nog een leuk detail. In het stadje Goedereede nam ik een foto die mee kan in de campagne van West-Vlaanderen over het West-Vlaams als wereldtaal. Het is een startertje maar de straatnaam was 'Bekaf' en dat begon ik al een beetje te zijn.

Nog eén iets. Als ik volgelingen een tip mag geven: ter hoogte van km 140 ongeveer blijkt de laatste camping (campus waterbos in Rockanje). Ik hoopte op nog één verder maar strandde in een bushokje voor Hoek van Holland. De laatste overzet had ik op zo'n kwartier na gemist en ik zat te ver in industriegebied om nog terug te keren.

1. Ellen:
    4 september 2015
    Slapen in een bushokje....is gewoon een vorm van 'onbezonnen' nostalgie!