Dag 15: Virsbo - Uppsala

16 september 2015 - Uppsala, Zweden

Eindelijk aangekomen na zo'n slordige 2068km. Maar even beginnen bij het begin vandaag. Gisterenavond was ik zelfs te lusteloos om te lezen. Ik besloot om 21u al te slapen, onder het constante gekletter van regen op de tent, gepaard met een eenzame dondermoker van jewelste. Vanmorgen hoorde ik enkel enige tikken op de tent, niet echt regen maar nattigheid, druppels vallend van de bomen. Als ik buiten keek was het wel grijs maar de regen bleef uit.

De tocht (nog slechts 100km te gaan) startte weer op een grint- en kiezelweg maar als het niet regent gaat dat toch beter. Alleen heb je constant het gevoel dat je op rem rijdt. Na zo'n 20km was het gewone weg en daarmee was alle grint achter de rug. De laatste 70km waren grote baan maar eerlijk gezegd vond ik dat vandaag niet erg. Dat maakt het immers gemakkelijk om af te tellen.

Wat me steeds doet versteld staan in die Scandinavische landen is het feit dat de stad pas begint aan de rand van de stad, waar het platteland eindigt, en geen huis vroeger. Misschien raar gezegd maar ik kan het niet beter beschrijven.

Om 15u30 ben ik Uppsala binnengereden in T-shirt. Vandaag heb ik geen regen gezien. Het was zwaar bewolkt maar na de middag was er ook zon. Nu geniet ik van een Eriksberg (zogezegd karakterbiertje) in een bar in het centrum van Uppsala. Straks zoek ik het appartement van Maarten.

1. Jean paul:
    16 september 2015
    Proficiat!!
    Het maakt me trots en geeft me moed. Als jij dat kan kan ik dat ook ??? Alleen met wat meer tijd.