Dag 1 - Aankomst op Curaçao

4 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

's Morgens de wekker gezet om 4u30. Dit om de bus om 5u zeker te halen. Dit met uitloopmogelijkheid om de tweede, alternatieve bus te pikken rond 5u30, mocht de eerste niet opdagen. De campingeigenaar had mij toch een beetje weten te overtuigen. Met die tweede bus zou ik nog op tijd zijn om de drie uur op voorhand te halen... Het resultaat van dit alles was dat ik drie uur voor het gepland vertrek, alle douaneposten en officiële stoppunten gepasseerd was... (de winkeltjes en ontbijtplaatsen waren zelfs nog niet open).

De service op de KLM-vlucht startte voortreffelijk. Belangrijk voor mij zijn lekker eten, beenruimte en entertainment (films) op het vliegtuig. Alles startte goed tot plots het entertainmentsysteem moest gereset worden omdat sommige stoelen in business en ook economie geen beweging kregen in hun Tv’tjes. Gevolg was dat ik er voor uren ook geen meer had (terwijl anderen dat dan wel weer hadden). Op de heenvlucht heb ik een flinke hap uit mijn meegenomen literatuur dus al verorberd. Gelukkig kon ik na veel gezaag en uiteindelijk bij de juiste persoon ook mijn entertainmentsysteem weer aan de praat laten krijgen. Zo heb ik mijn eerste film toch uit kunnen kijken en nog een volle tweede film kunnen kijken (waar ik normaal minstens dubbel zo veel zie op een dagvlucht als deze). KLM beloofde een compensatie voor het ongemak (korting op een volgende vlucht) maar op heden (14/06) zag ik op mail (zoals beloofd) nog niets verschijnen.

Eenmaal geland op Curaçao bleek dat openbaar vervoer (bus) met veel bagage niet mogelijk is. Een taxi naar mijn eerste appartement zou duur uitkomen (naar schatting 40US$) dus nam ik contact met de eigenaar van het appartement in de hoop dat die een alternatief kon geven/ bieden. Ze had me eerder, voor de vlucht al gecontacteerd via WhatsApp om mijn vluchtgegevens op te vragen, dus ik kon haar ook terug contacteren. Hierop beloofde ze me te komen zoeken op de luchthaven. Er bleek wel een probleem met het appartement dat ik had gehuurd, dus bood ze me één van haar andere appartementen aan als tijdelijke compensatie.

Het appartement was echt mooi. De locatie was afgelegen en dor maar het appartement had alles. Het was proper, best luxueus en had een zwembad. De rest van de dag (15u – donker) heb ik aan het zwembad vertoefd met het boek dat ik in het vliegtuig startte. Het boek is overigens een heuse aanrader, het vraagt om niet te stoppen met lezen. Het noemt ‘Het smelt’ (Lize Spit).