Dag 2 - Een dag van verwarring

5 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wanneer ik op reis ga, probeer ik onmiddellijk, de eerste nacht al, het lokaal uur te volgen om te gaan slapen. Dat heb ik nu ook gedaan. Ik was niettemin (of net daardoor) de vandaag zeer lui. Ik heb met dan ook heel de dag bezig gehouden met niets doen, lezen, siësta, lezen en dat alles afgewisseld met plonzen in het zwembad (anderhalve slag lang) en niets doen.

De dag werd evenwel overschaduwd door vraagtekens, schuldgevoel en -besef. Bij het ontwaken merkte ik een bericht met de vraag van mijn appartement eigenaar én van Booking.com met de vraag waar ik bleef. Ik gaf aan dat ik weldegelijk ben aangekomen en ben ontvangen door de eigenaar… enkele berichten en mails verder drong het besef door dat ik niet in mijn eerstgeplande appartement dan wel bij de eigenaar van het tweede geplande appartement ben aangespoeld. Dit verklaart natuurlijk waarom mijn appartement niet klaar was. Later heb ik met de gelukkige eigenaar hierover gesproken. Zij vond het al raar dat ik mijn reisplannen ‘veranderd’ had maar, maar dacht dat zijn was gemist (ze zal er niet rouwig om geweest zijn). In de wagen had ik nog gezegd dat mijn volgend appartement in Panekoek zou zijn, dat bevestigde ze en dat ik nu toch naar Terracora zou gaan. Hierop verbeterde ze me met Tera Corá als plaatsnaam. Het eerste appartement noemt Terracota maar ik dacht de naam verkeerd onthouden te hebben…

Ik neem de verwarring op mij. Kort na het boeken van de appartementen kreeg ik via WhatsApp een vraag naar mijn vluchtschema en aankomsttijd. Ik ging er toen van uit dat het de eigenaar van het eerste appartement was, en sloeg het in mijn gsm zo op… alle miscommunicatie tot gevolg. De echte eerste appartement eigenaar denkt dat hij is gehackt en wordt nu scheef bekekenen door booking.com. Hij waarschuwde me ook voor mijn veiligheid omdat ik – uit angst ook het huidige en volgende verblijf te verliezen – de huidige eigenaar niet wil bekend maken (hij denkt dat ik in verkeerde handen ben). Ik heb Booking.com geschreven dat hij absoluut geen schuld treft, en dat ik na het verblijf op Curaçao meer duidelijkheid zal scheppen. Na veel berichten is hierdoor – denk ik – de storm gaan luwen. Ik ga wel mijn belofte nakomen.