Dag 9: Dallerup - Hammer Bakker

10 september 2015 - Vodskov, Denemarken

Slapen in de vrije natuur lijkt met goed te doen. Alweer heb ik goed geslapen. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de fietstocht er voor iets tussen zit. Ik was ook geleerd van gisteren en kon ontbijten vòòr ik vertrok.

De fietstocht vandaag ging vlot. Ik begin het klimmen onder de knie te krijgen (al doet die laatste wel soms eens lastig) en ook die grindpaden lijken te lukken. Ik blijf wel problemen hebben met die verstrandde wegen. En dan zeker als ze klimmend zijn. Ook dalen daarop is geen sinecure. Verschillende keren redde mijn voet, de graskant of een goed reflex me van een val.

Zo'n mooie eetplaats als gisteren vond ik rond etenstijd niet, dus werd het maar eten langs de weg. De passerende mensen kijken er trouwens amper van op.
Ik zag vanavond nog een raar fenomeen. Eigenlijk wel mooi maar moeilijk te omschrijven. Ik probeer het toch: het was een relatief felle zon maar daarnaast, op een "kleine" afstand van de zon, zag ik een klein stukje regenboog rond de zon en daarnaast een felle lichtvlek. Best fascinerend (moet ik eens vragen aan de Frank, als ik hem eens zie)

Morgen neem ik de overzet naar Zweden en ik ben nog steeds van plan om in Göteborg rustdag te nemen van zodra ik er ben. Daarom wilde ik vandaag toch wel m'n dagdoel bereiken. Maar... een prachtige kampplaats lonkte plots langs de weg. Eentje met kampvuurkring, hout, tafels en slaaphutten. Alles gewoon te gebruiken. Vanavond slaap ik dus hier!