Dag 8: Harsoger - Dallerup

9 september 2015 - Dallerup, Denemarken

Vannacht heel goed geslapen. Af en toe wakker van een gekraak maar dat heb je naast een bos. Na het opruimen goed vertrokken met als doel een bakker. En liefst zo een waar je kan blijven zitten en een koffie drinken.
Weer een droom aan flarden. De enige bakker was al jaren gesloten, zo lijkt het, en verder niets. Met geluk staan er een paar huizen rond de kerk in het dorp. Een warenhuis dan maar, Daarvoor was de route te goed uitgestippeld. Tussen de steden en door de kleine dorpjes.

Wat die rustplaats betreft die gisteren maar niet kwam, ik heb hem het eerste uur ook niet gezien dus dat was toch een vorm van een opluchting.

Het landschap is heel mooi en afwisselend: bos, weiland, dorpjes. Ik heb me vanmiddag wel in de Ardennen gewaand want ik mocht serieus klimmen.
Toen ik vanmiddag een warenhuis tegenkwam wilde ik me niet nog eens laten vangen. Ik kocht er meteen avondeten en ontbijt voor morgen. Geen tweede keer dacht ik. Ik heb later deze middag nog zeker vijf warenhuizen gezien.

Ik heb mezelf beloofd om in Göteborg in de jeugdherberg ofzo te slapen. Ik hoop dus dat ik er 's morgens toekomen en niet 's avonds, dan is het een rustdag. Vannacht slaap ik weer in vrije natuur. Nu wel vlak naast een dorp maar er stond "rustplaats" dus rust ik hier tot morgen vroeg.