Dag 12: Tråvad - Undenäs

13 september 2015 - Undenäs, Zweden

In tegenstelling tot mijn eerder plan gisteren heb ik, na nog wat te lezen toch al het buitenzeil over de tent gespannen. Alles was toch relatief droog en het zou me slaap doen winnen als het zou regenen. En maar goed ook, ik hoorde het tot twee keer toe regenen vannacht.

Na een goede nacht - zelfs met die pokdalige ondergrond - goed opgestaan en vertrokken na het ontbijt. Jammergenoeg zou vandaag starten met een lang stuk grote baan maar dat was dan maar zo.

De grote baan was zeer saai, maar het ergste was vooral dat het heel de tijd tegen wind was. En wat voor een wind. Ik hoopte van harte dat dit niet de hele tijd zo zou zijn. Maar toen ik van die baan afkon, draaide de route af (ze gaat tussen die twee grote meren door voor wie Zweden voor zich ziet) en blies de wind soms zelfs in mijn voordeel. Ik besef héél goed dat het laatste stuk, dat naar Uppsala, weer die eerste richting uitgaat, maar hoop op beterschap wat betreft de wind.

Het landschap blijft mooi, vooral doordat het zo afgewisseld is. Naast de bossen en het weiland vandaag ook veel (grote) meren. Qua dieren zag ik vooral koeien, schapen en paarden maar ook een paar wezeltjes. Mooie beestjes zijn dat.

Vanavond ben ik even gestopt in een tankstation om mijn suikerpijl wat te verhogen en werd er waarachtig bediend in het Nederlands (nadat ik gezegd had vanwaar ik kwam). De eigenaar was een hollander die een zestal jaar geleden was verhuisd naar dit hol van Pluto om in een tankstation annex restaurant te werken. Chapeau!

Mijn fiets staat vanavond geparkeerd naast mijn tent aan een meer. Zwemmen ga ik niet doen maar het plaatje is wel romantisch.

1. Benja:
    14 september 2015
    Nog eventjes en ge bent er!
    Een afgetrainde atleet.
    Tot vrijdag!
    Gr
  2. Jean paul:
    14 september 2015
    Hier eindelijk wat reactie
    Mama dacht de hele tijd dat ze geen verhaal meer zou kunnen lezen omdat je in het wilde sliep en dus zeker geen internet zou hebben! Ze keek dan ook op de iPad telkens naar dezelfde verslag van 6 dagen geleden.
    Nu onze schade ingehaald en de verhalen van die mooie hotelaccomodatie toch gevonden!
    Gezien er maar verder van , op de kaart te zien moet het nog een mooi stukje tussen meren zijn en hopelijkvind je de kleine wegjes!
    Doen de gedownloade routes het op de gps( van den Aldi) indien ja niet meer afgeven op da spul van den Aldi tot nu toe doet hij bij mij altijd zijn werk.
    Ipv fietsen in Zweden had ik het hele weekend een wandelweekend in onze Vlaamse bergen( Westouter) en dat was zeker ook niet te versmaden was het niet dat we op een moment hebben moeten opgeven omdat we doorweekt waren. Hopelijk kom jij dat niet meer tegen op die laatste kilometers
    Groetjes van je oudjes
  3. Thimothy:
    15 september 2015
    Ik heb met plezier jouw avonturen gelezen en ben benieuwd om ze vrijdag uit jouw mond te horen ;)
  4. Ellen:
    15 september 2015
    Ik sluit me helemaal bij Thimothy aan!