Dag 7 - Gelukkig heb ik mijn reisgids bij

10 juni 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na de zware dag gisteren beloofde ik mezelf wat rust te gunnen vandaag. Na een relax-luie zondagmorgen besloot ik ’s middags toch iets te doen. Ik zou een museum op grote Knip gaan bezoeken. Een museum over het slavenverleden. Tijdens het wachten op de bus las ik wat in de reisgids. Gelukkig dat ik dat gedaan heb want tijdens dat uurtje lezen in de bushalte las ik dat het museum dat ik zou bezoeken, op zondag gesloten is… Ik ben dan maar onverrichterzake teruggegaan naar mijn appartement en vandaaruit een kleine wandeling gemaakt. Volgens de eigenares ligt wat verderop een diepe put met water, niemand wist hoe diep. Ze zei dat ze er vroeger vaak gingen maar dat ze er al lang niet meer was geweest. Ik ben dus daarheen gegaan en ik kan nu ook vertellen dat wel goed te zien is hoe diep ze is want ze staat zo goed als droog.

’s Avonds kreeg ik nieuwe buren (ze huurden het grotere huis waarvan het mijne het bijhuisje is). Er was wat onenigheid over het feit dat ze vier kamers gewild hadden en er maar 3 hadden (ze oogden denk ik op het huisje waar ik zit). Volgens de eigenares was dat oorspronkelijk niet gevraagd of afgesproken. Ik heb zo toch een vermoeden dat ze wat nonchalant omgaat met haar boekingen… ik moet wel zeggen dat ik niet 100% tevreden ben met mijn nieuwe buren. Het zijn grote lawaaimakers uit Suriname en er straalt ook wat arrogantie van af. Gedaan met de rust.