Dag 7: Schleswig - Harsoger

8 september 2015

Na het lekkere ontbijt deze morgen (met van dan dat in-donker brood en yoghurt) was ik al vroeg op weg. De vertrek uit Schleswig verliep vlot. Immers, ik werd aangetrokken door Denemarken.

Tegen de middag was ik in Flensburg waar ik nog even tijd nam om een Duitse schnitzel te eten en daarna trok ik Denemarken binnen. Cliché, maar het was weer heel anders. Het lijkt hier alsof er geen enkele rijwoning in Denemarken bestaat.

De GPS doet ook weer wat die moet doen, maar eigenlijk heb ik hem amper nodig want de GR3 of Hærvejen (een fiets- of wandelroute dwars door Denemarken) is zeer goed aangeduid. Er is echter één groot probleem met die route. Zeer lange stukken zijn grint en zandwegen. Het gaat er soms moeilijk vooruit en ik ben constant bang voor de banden. In het begin was het een hééél lang stuk zo en ik vreesde dat het heel de tijd zo zou zijn dus zocht ik een alternatief. Dat bleek niet eenvoudig zonder grote ommetoeren dus waagde ik het er toch op. Al bij al valt het wel mee zou blijken.

Nog iets: als iemand mij zou zeggen dat Denemarken op een hellende plaat ligt met het hoogste punt, de kant van Frederikshavn, dan zou ik die persoon geloven.

Slapen doe ik vanavond in camping VN(*). Een paar keer onderweg zag ik naast de route mooie rustplaatsen met picknicktafel, afdak, soms zelfs een beekje. Maar waar zijn die plaatsen dan als het avond wordt? Wedden dat ik er morgen vroeg een ziet?

* vrije natuur

1. Ellen:
    15 september 2015
    Hoe lang nog onderweg Stijn?