Dag 4: Ulrum - Lehe

5 september 2015 - Lehe, Duitsland

Deze morgen fris opgestaan en de dame van de B&B had een uitgebreid ontbijt klaargezet (brood, peperkoek, aardbeien, druiven, ...) Twee ingepakte peperkoeken (merk "Snelle Jelle") en de banaan hield ik achter voor onderweg.
In tegenstelling tot gisteren zat ik vandaag wel op het juiste pad, net zoals gisteren was het weer deze morgen niet veel beter.

Middagmaal nam ik om 13u. Ik wilde namelijk de Duitse grens halen vòòr de middag, maar nog een kom soep en een uitsmijter op Nederlands grondgebied eten. Het decor van het cafe was deze keer zo'n grote schuur die je overal in Friesland ziet, maar dan verbouwd in museum (kunst) en een muziek bar. De soep was overheerlijk, de uitsmijter... ik at al betere.

Na de middag trok ik dus Duitsland binnen. Je merkte het direct... Niet alleen het landschap is anders maar de fietsinfrastructuur is stukken minder. Iemand vertelde me - nog in België - dat Duitsland zich wil profileren als fietsland. Welnu, er is nog veel werk! Ofwel neem ik gewoon de juiste wegen niet. Jammer, want op infrastructuur na, koos ik wel goede want het bleek een goede mengeling van veel platteland, bos, weinig dorpjes en nog minder steden.

Het weer deed het beter vanmiddag. Slechts enkele buien. Maar net toen ik dat begon te denken kreeg ik de douche die het tegendeel bewees (telkens opnieuw).

Vanavond koos ik weer voor hotel buskot. Het is een mooitje deze keer. Een beetje als een tuinhuisje en het is wat afgeschermd met bomen. Het blijkt ook regenproof, want ik moet het al testen tijdens het schrijven van de blog. Alles in de ruimte en een grote kring errond (incl. mijn fiets) bleef droog.

1. Ellen:
    8 september 2015
    Man man man....ik blijf stiekem jaloers op je avontuur.
    Je vordert -ondanks de regen- toch snel hé Stijn.
    Doe je de kilometers (hoeveel waren het er: 120?) die je voorzien had?